دكتر هاني
فروش انواع عسل طبيعي، ژل رويال، ملكه كارنيكا و ...

شايد با عدم حضور در فضاهاي باز جنگلي يا طبيعت، تصور كنيد كه به طور كلي از نيش زنبور در امان هستيد، اما گاهي حتي با باز كردن پنجره منزل خود، به ناگاه سوزش آن را حس كرده و طعم نيش زنبور را مي چشيد! در اين شرايط لازم است كه با شناخت درمان خانگي نيش زنبور و روش رفع آن، براي كاهش التهابات، بلافاصله اقدام كنيد. جهت كسب آگاهي كافي از درمان خانگي نيش زنبور در ادامه با دكتر هاني همراه باشيد.

درمان خانگي نيش زنبور عسل

اگر زنبوري كه به شما نيش زده است، از نوع زنبور زرد باشد؛ با درد بيشتري از جانب نيش آن روبرو خواهيد بود. در ابتدا تورم و خارش به سراغ شما آمده و پس از آن نيز درد و التهاب زيادي را در محل نيش تجربه خواهيد كرد. به ياد داشته باشيد كه پيش از هر كاري بايد به كمك يك موچين يا وسيله اي شبيه به آن، نيش زنبور را از پوست خود خارج سازيد. (البته اگر نيش زنبور در آن به جاي مانده است(

به هر ترتيب در صورت رخ دادن اين اتفاق، مي توانيد از روش هاي زير براي درمان خانگي آن استفاده كنيد:

استفاده از عسل

شايد عجيب به نظر برسد، اما خريد عسل طبيعي به عنوان فرآورده مستقيم زنبور، خود يكي از موارد درمان خانگي نيش زنبور عسل محسوب مي شود. عسل داراي آنزيم هايي است كه بلافاصله سم ناشي از نيش زدگي را از بين مي برد. با قرار دادن مقداري عسل روي محل نيش زدگي زنبور و زمان دادن به آن براي ۲۰ تا ۳۰ دقيقه، مي توانيد سوزش، التهاب و خارش را از بين برده و كمك فوري به نيش زدگي خود نماييد.

جوش شيرين

يكي از نخستين روش هاي درمان نيش زنبور، استفاده از جوش شيرين است. خاصيت قليايي جوش شيرين، مي تواند بلافاصله خارش و سوزش و درد ناشي از نيش خوردگي زنبور را برطرف سازد. براي اين منظور كافي است كه به اندازه نصف قاشق غذاخوري جوش شيرين را در مقداري آب مخلوط كرده و به يك فرم خميري برسيد. سپس اين خمير را روي محل نيش زدگي قرار داده و بگذاريد تا ۱۵ دقيقه بماند. پس از آن خمير را پاك كرده و محل را با آب ولرم شستشو دهيد.

درمان خانگي نيش زنبور عسل با سركه

اگر مي خواهيد خيلي زود سم نيش زنبور را از بين ببريد، به شما توصيه مي كنيم كه به سراغ سركه سيب يا سركه سفيد برويد. كمي پنبه را به يكي از اين سركه ها آغشته كرده و بر محل نيش زدگي قرار دهيد. قرار گرفتن ۱۰ دقيقه اي پنبه سركه اي در محل نيش زنبور، باعث بيرون كشيدن سم آن شده و بلافاصله التهاب و درد از بين مي رود.

استفاده از كمپرس سرد

بلافاصله پس از نيش زنبور از كمپرس سرد روي آن استفاده كنيد. اين كمپرس مي تواند التهاب نخستين ناشي از نيش زنبور را كاهش داده و التيام بخش باشد. براي اين منظور مي توانيد يك تكه پارچه تميز را در آب بسيار سرد قرار داده و يا آن را در ميان قطعات يخ گذاشته و سپس روي محل نيش زدگي قرار دهيد. لازم است كه براي گرفتن نتيجه التيام بخش، چندين بار اين عمل را تكرار كرده و به محض از دست دادن سردي لازم پارچه، دوباره آن را در يخ يا آب سرد فرو ببريد.

نكته: همين طور اگر تحمل سرماي زياد روي پوست خود را داريد، خوب است كه از يك تكه يخ كه داخل تنظيف يا پارچه اي تميز قرار داده ايد، روي محل نيش زدگي استفاده نماييد.

درمان خانگي نيش زنبور عسل

درمان خانگي نيش زنبور عسل با پياز

يك عدد پياز را برش داده و روي محل نيش زدگي قرار دهيد. با گذشت چيزي بين ۱۰ تا ۱۵ دقيقه، متوجه رفع سوزش و التهاب خواهيد شد. سپس پياز را برداشته و محل نيش زدگي زنبور عسل را با آب ولرم شستشو دهيد.

قرص آسپرين

اگر در منزل به قرص آسپرين دسترسي داريد، دو عدد قرص را به خوبي پودر كرده و با كمي آب مخلوط كنيد تا به شكل خمير در بيايد. سپس اين خمير را در محل نيش زدگي زنبور عسل قرار داده و اجازه دهيد براي چيزي بين ۱۵ تا ۲۰ دقيقه بماند. پس از آن خمير آسپرين را برداشته و محل را با آب ولرم بشوييد. اين خمير سوزش، التهاب و درد را تا حدود زيادي برطرف خواهد كرد.

استفاده از روغن درخت چاي

روغن درخت چاي داراي آنتي سپتيك بسيار قوي بوده و باعث مي شود كه بلافاصله سم ناشي از نيش زنبور از بين رفته و خارش آن التيام يابد. اين روغن را در محل نيش زدگي ماليده و اجازه دهيد براي دقايقي باقي بماند.

قرار دادن گوشت قرمز در محل نيش خوردگي

اگر يك تكه گوشت قرمز را براي ۲۰ تا ۳۰ دقيقه در محل نيش خوردگي قرار دهيد، آنزيم هاي موجود در آن سم نيش زنبور را از بين برده و سوزش و خارش را كاهش مي دهند.

استفاده از سير

همچنين شما مي توانيد به راحتي از طريق قرار دادن برش هاي سير يا سير رنده شده در محل نيش زنبور، اثر التهابي و خارش آن را تسكين داده و زهر را خارج كنيد. به ياد داشته باشيد كه قرار دادن سير نبايد بيش از ۲ تا ۳ دقيقه طول بكشد، زيرا ممكن است پوست شما آسيب ببيند.

درمان خانگي نيش زنبور عسل با خمير دندان

اگر خميردندان بي رنگ يا همان سفيد در منزل داريد، پس از نيش زدگي زنبور، مقداري از آن را در محل نيش قرار دهيد. اين لايه خميردندان كمك مي كند تا سم نيش زنبور از بين رفته و التهابات شما كاهش يابد. البته احتمالا نياز به تكرار اين كار براي چند مرتبه را خواهيد داشت.

شستشو با صابون معمولي

اشتباه نكنيد! صابون هاي معطر نه تنها به شما در اين مورد كمكي نخواهند كرد، بلكه بدتر موجب التهاب و سوزش يا خارش پوست شما خواهند شد. بنابراين اگر مي خواهيد از روش شستشو با صابون براي درمان خانگي نيش زنبور عسل كمك بگيريد، بايد به سراغ صابون هاي معمولي و بدون عطر برويد. با اين شستشو به كمك آب ولرم يا سرد، التهاب محل نيش زدگي زنبور به اندازه قابل توجهي كاهش مي يابد و پس از آن فرصت داريد كه از روش هاي ديگر نيز براي درمان آن بهره مند شويد.

به كار بردن ژل گياه آلوئه ورا

آلوئه ورا هميشه به عنوان يك گياه محافظ پوست و التيام بخش مشكلات پوستي شناخته شده است و نيش زدگي زنبور عسل نيز از اين قاعده مستثني نيست. شما مي توانيد از ژل گياه آلوئه ورا استفاده كرده و يا خود آن را برش زده و روي محل نيش زدگي زنبور عسل قرار دهيد. زنبور عسل خواص زيادي براي درمان عفونت رحم دارد. به جز اين ها استفاده از روغن اسطوخودوس، چاي سبز، بادرنجبويه، حنا، ذغال فعال و غيره را نيز در مراتب اثربخشي بعدي پيشنهاد مي كنيم.

سخن پاياني

توجه نماييد كه اگر چه روش هاي فوق براي درمان خانگي نيش زنبور پيشنهاد شدند، اما لازم است كه شما در صورت مشاهده واكنش هاي شديد آلرژيك چون تنگي نفس، متورم شدن زبان، حالت تهوع و استفراغ، مشكل در بلغ و غيره؛ بلافاصله به پزشك مراجعه نماييد.

منبع: درمان خانگي نيش زنبور

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۳۹:۰۵ ] [ دكتر هاني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی