دكتر هاني
فروش انواع عسل طبيعي، ژل رويال، ملكه كارنيكا و ...

كلني زنبور عسل چيست و با كندو چه تفاوت هايي دارد؟ كلني زنبور عسل در واقع اجتماعي از زنبورها است كه مانند يك تنه و يك فرد عمل مي كنند. اين عده از زنبورها در قالب يك كلني به تهيه غذا پرداخته، آن را مصرف مي كنند. همين طور رفتار دفاعي كلني زنبور عسل و … هماهنگ است. در ادامه با تفاوت كندو و كلني آشنا مي شويم.

از گنجينه تا اجتماع ناگسستني زنبورها

همان طور كه مي دانيد زنبورها به ويژه زنبورهاي عسل در يك هماهنگي عالي به زندگي اجتماعي مي پردازند و شكل همكاري ميان آن ها قابل توجه است. جفت گيري با نظم و ترتيب انجام شده و جايگذاري تخم ها در محل مناسب آن انجام مي پذيرد.

كلني زنبور عسل

كلني زنبورعسل متشكل از اجتماع زنبورهاي عسل است كه براي افزايش بازدهي در اتحاد تنگاتنگ قرار مي گيرند. كلني زنبور عسل به صورت متحد به تهيه غذا پرداخته و همين طور از همان غذا مصرف مي كنند. در شرايط دفاعي،  كلني باز به شكل متحد به فاز دفاعي درآمده و در زمان نياز به زاد و ولد مي پردازد.

از آن جايي كه كلني زنبور عسل، يك اتحاد و اجتماع از زنبورها است و ساختار كلي آن در قالب يك تنه جاي مي گيرد، مي توان گفت كه كلني هميشه پايدار بوده و هرگز از بين نمي رود. البته اين به معناي آن نيست كه هيچ يك از زنبورهاي حاضر در كلني نمي ميرند، اما از آن جايي كه جزء در مقابل كل، اهميت زيادي نداشته و قدرت جايگزيني بلافاصله وجود دارد، كلني جان خود را ادامه داده و آسيبي از بابت مرگ و مير زنبورها به صورت تكي نمي بيند.

در چه شرايطي كلني زنبور از بين مي رود؟

اما در يك شرايط كلني زنبور عسل از بين رفته و يا به عبارتي مي ميرد. اين در زماني است كه تمام اعضا يا حداقل اكثريت آن ها به بيماري خاصي دچار شده و يا با كمبود غذا روبرو شوند. به هر ترتيب هر تهديدي كه كليه زنبورهاي حاضر در كلني را هدف قرار داده و به نوعي به حيات تمام آن ها پايان دهد، موجب از هم پاشيدن كلني خواهد شد. بنابراين بايد كلني زنبور عسل را اجتماعي بدانيم كه بر مبناي هوش جمعي رفتار كرده و جزء به جزء يك بدنه واحد، داراي هدف واحد را تشكيل مي دهند.

كندو زنبور عسل چيست؟

اما كندو زنبور عسل در واقع سازه اي از حفره هاي شش ضعلي است كه جنس آن از موم بوده و زنبورها نيز سازنده واقعي آن هستند. ذخيره سازي و نگه داري لاروهاي زنبورها در همين كندوها انجام مي شود. در واقع كندو عسل محل فرماندهي و ذخاير گنج هاي آن ها است و به وسيله زنبورها محافظت مي شود.

منبع: دكتر هاني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۳:۳۹ ] [ دكتر هاني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی