دكتر هاني
فروش انواع عسل طبيعي، ژل رويال، ملكه كارنيكا و ...

عسل يكي از پرخاصيت ترين مواد خوراكي طبيعي است كه ده ها خاصيت دارويي و درماني از آن تا به حال به كشف رسيده است. همان طور كه مي دانيد در طبيعت عسل هاي گوناگوني وجود دارد و فارغ از نوع گل مبدأ توليد عسل، شكل عمل آمدن نيز، تفاوت دارد. يكي از سوالاتي كه بسياري از علاقه مندان به مصرف عسل، مي پرسند؛ تفاوت عسل كوهي و عسل كندويي است؟ آيا به راستي تفاوتي ميان شكل به عمل آمدن و توليد عسل كوهستان و عسل كندويي وجود دارد؟ آيا زنبورها رفتارهاي متفاوتي دارند و شكل و كيفيت توليد عسل در آن ها، فرق مي كند؟ اين ها سوالاتي است كه در ادامه پاسخ هايي سنجيده و مستدل را براي آن ها دنبال مي كنيم.

تفاوت عسل كوهي و عسل كندويي

مشخصات عسل

چيزي كه بين تمام انواع عسل بايد مشترك باشد، توليد آن توسط زنبور بوده و تنها زماني مي توانيم اين ماده را عسل واقعي بدانيم كه به وسيله زنبور توليد شده باشد. در حقيقت اين زنبور است كه از شهد گل ها و آنزيم خود، ماده اعجازآوري به نام عسل مي سازد. چيزي كه عسل ها را از يكديگر متفاوت مي سازد، تغذيه زنبور (نوع گل) و نوع زنبور توليد كننده عسل طبيعي است. به اين ترتيب فرقي ندارد كه عسل يك گل خاص در كوهستان يا در محيط گلخانه اي توليد شده باشد.

در حقيقت زنبورداران به خوبي الگوي رفتاري زنبورها را درك كرده و كندوهاي زنبور عسل را بر اساس همين الگوهاي از پيش شناخته شده، مديريت مي كنند. لازم به توضيح است كه زنبورهاي عسل به هيچ وجه تحت سلطه زنبورداران نيستند و آن ها همچنان رفتارهاي طبيعي خود را دنبال مي كنند، بلكه زنبورداران تنها همان فضاي كوهستاني و طبيعي زنبورها را در يك محيط تحت كنترل خويش به وجود آورده و برداشت عسل ساده تر و مديريت شده تري دارند.

به اين صورت اگر گلي در كوهستان بوده و يا همان گل در محل نگهداري كندوها باشد، در كيفيت عسل دريافتي تفاوتي وجود ندارد و همان زنبورها از همان گل تغذيه كرده و با همان آنزيم ها تركيب عسل را به وجود مي آورند. به طور نمونه اگر گل گون را مورد توجه قرار دهيم، عسل به دست آمده از آن در كوهستان، همان كيفيت مشابه عسل كوهستان به دست آمده در كندو و تحت كنترل زنبوردار را دارد.

در ادامه

تفاوت عسل كوهي و عسل كندويي تنها زماني مي تواند معنا پيدا كند كه زنبورها از گل هاي مختلفي تغذيه كرده و خواص دارويي و ويژگي هاي عسل به اين شكل، متمايز از هم باشند. همين طور در صورت تخلف و تقلب زنبوردار و خوراندن قند و شكر به جاي شهد گل به زنبورها اتفاق بيفتد، بديهي است كه ديگر عسل دريافتي نمي تواند خواص عسل طبيعي را داشته باشد. متاسفانه نمي توانيم به كلي منكر اين موضوع شده و بحث عسل غيرطبيعي را منتفي بدانيم. اما در شرايطي كه از طبيعي بودن تهيه عسل و تغذيه زنبورها از گل، اطمينان داشته باشيم، تفاوت عسل كوهي و عسل كندويي به شرط يكسان بودن زمينه تغذيه زنبورها از گل ها، معنايي ندارد.

منبعتفاوت عسل كوهي و كندويي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۲:۱۹ ] [ دكتر هاني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی