دكتر هاني
فروش انواع عسل طبيعي، ژل رويال، ملكه كارنيكا و ...

شادابي پوست با عسل طبيعي امروزه بسيار مورد توجه افراد زيادي از جمله خانم ها قرار گرفته است. شادابي پوست با عسل طبيعي يكي از راه هاي ارزان و راحت براي رسيدن به پوست سالم است. عسل علاوه بر مصارف دارويي، در موارد بهداشتي و آرايشي نيز بسيار كاربرد دارد.‌ عسل در لوازم آرايشي به عنوان نرم كننده، ضد حساسيت، رطوبت گير، بازسازي كننده و… مورد استفاده قرار ميگيرد. در اين قسمت بعد از تعريف عسل به كاربردها و ويژگي هاي آن و همچنين شادابي پوست با عسل طبيعي مي پردازيم.

شادابي پوست با عسل طبيعي

عسل چه نوع ماده اي است؟

عسل مايعي شيرين است كه توسط زنبور عسل توليد مي شود. زنبورها عسل را از ترشحات شكري گياهان و گل ها استخراج مي كنند و سپس در كندو هاي خود كه از جنس موم است ذخيره مي كنند. شيريني عسل از فروكتوز و گلوكز است‌. به دليل وجود آب بسيار كم در عسل به سختي فاسد مي شود. به دليل اهميت بالاي گرده افشاني توسط زنبور عسل، سازمان غذا و دارو هر سال يك روز را به نام “روز زنبور عسل” نامگذاري كرده اند. مصريان باستان از عسل به عنوان يك دارو استفاده مي كردند. آن ها عقيده داشتند كه عسل يك خوراكي بهشتي است.

ويژگي هاي عسل

يكي از ويژگي هاي مهم عسل اين است كه در طولاني مدت فاسد نمي شود. اگرچه عسل يك ماده ي اسيدي است ولي به علت شيريني زياد، اسيدي بودن آن مورد توجه نيست. شادابي پوست با عسل طبيعي يكي از فوايد مهم اين ماده خوراكي است.

كاربرد هاي عسل طبيعي

نرم كردن لب با عسل

يكي از كاربردهاي شادابي پوست است. نرم كردن لب با عسل است كه يكي از اين موارد شادابي و نرم كردن پوست لب است، با استفاده از عسل مي توانيد مواد مغذي مورد نياز لب را تامين كنيد و باعث نرم شدن آن شويد.

استفاده از عسل به جاي قند و شكر

 مي توانيد براي جلوگيري از مصرف زياد قند در افرادي كه بيماري هاي قندي دارند از عسل ديابتي استفاده كنيد و نوشيدني خود را با عسل شيرين كنيد. كساني كه نگران تناسب اندام خود هستند مي توانند عسل را در برنامه ي غذايي خود قرار دهند و شادابي پوست با عسل طبيعي را تجربه نمايند.

استفاده از عسل براي پاك كردن صورت

اگر صورت حساسي داريد مي توانيد از عسل به عنوان شاداب كننده ي پوست خود استفاده كنيد‌. اگر آكنه داريد مي توانيد عسل را روي پوست خود بماليد و بعد از چند دقيقه بشوييد بعد از چند روز متوجه شادابي پوست با عسل طبيعي مي شويد.

ضدعفوني كننده

 از عسل مي توانيد به عنوان ضدعفوني كردن زخم هاي خود استفاده كنيد. هم چنين اگر قسمت هابي از بدن انگل زده شده از عسل مي توانيد براي از بين بردن انگل ها استفاده كنيد. عسل به دليل داشتن خواص ضد ميكروبي درمان خوبي براي سوختگي است.

خاصيت انرژي زايي

معمولا ورزش كاران و افرادي كه فعاليت هاي سنگين انجام مي دهند نيازمند دريافت انرژي روزانه هستند. اگر از قندهاي مصنوعي براي دريافت انرژي استفاده كنيد دچار ديابت مي شويد. بهترين منبع دريافت انرژي طبيعي استفاده از عسل است و هيچ گونه ضرري ندارد‌.

زيبايي موها با عسل

يكي ديگر از موارد شادابي پوست و مو با عسل استفاده از عسل طبيعي براي موهاست. براي داشتن موهايي نرم و براق مي توانيد بعد از حمام مقداري عسل روي موي خود بماليد و بعد از چند دقيقه آن را بشوييد.

استفاده از عسل براي سالم نگه داشتن ميوه ها

عسل به دليل داشتن برخي خواص مانع از فساد پذيري ميوه ها مي شود. مي توانيد با ريختن مقداري عسل بر روي ميوه ها، آنها را براي مدت طولاني نگه داريد.

عسل درماني براي آلرژي

مي توانيد با استفاده از عسل بيماري و آلرژي هاي خود را درمان كنيد. در واقع عسل با بيماري هاي شما از درون مي جنگد و آن ها را از بين مي برد.

افزايش آنتي اكسيدان

زماني كه آنتي اكسيدان بدن افزايش يابد، نيروي دفاعي بدن افزايش مي يابد. با عسل مي توان نيروي دفاعي را افزايش داد.

درمان آفتاب سوختگي

يكي ديگر از عوامل شادابي پوست با عسل طبيعي، كاربرد آن در درمان آفتاب سوختگي است. عسل به دليل داشتن خاصيت آب رساني باعث درمان آفتاب سوختگي مي شود.

از عسل مي توان در توليد موارد آرايشي مانند صابون ها، كرم هاي دست و صورت و پا، ژل هاي روغني و… استفاده كرد. از عسل به صورت طبيعي نيز ماسك هايي را براي شادابي پوست تهيه كرد. كه به تعدادي از ماسك ها اشاره مي كنيم كه موجب شادابي پوست با عسل طبيعي مي شوند.

انواع ماسك عسل

درست كردن ماسك هاي متفاوت با استفاده از عسل بسيار آسان است و باعث شادابي و ضدعفوني كننده پوست مي شود. عسل به دليل داشتن خواص ضد آنتي باكتريال و ضد تورمي براي پوست بسيار مفيد است.

  1. ماسك عسل و آلوئه ورا ماسك بسيار فوق العاده اي براي درمان آكنه و حساسيت هاي پوستي است و موجب شادابي پوست با عسل طبيعي مي شود.
  2. ماسك عسل، آبليمو و ماست به پاكسازي پوست و شادابي پوست با عسل طبيعي كمك مي كند.
  3. ماسك عسل و خاك رس به دليل داشتن خواص آنتي باكتريالي براي از بين بردن آلودگي هاي پوستي كمك مي كند و شادابي پوست با عسل طبيعي را باعث مي شود.
  4. ماسك عسل و نمك دريا يك لايه بردار فوق العاده است و شادابي پوست با عسل طبيعي را با اين ماسك تجربه مي كنيد.
  5. ماسك عسل و زردچوبه براي از بين بردن تيرگي پوست و شادابي پوست با عسل طبيعي به كار مي رود.
  6. ماسك عسل و قهوه براي روشن شدن پوست و شادابي پوست با عسل طبيعي به كار مي رود.
  7. ماسك عسل و موز براي از بين بردن چين و چروك هاي صورت به كار مي رود.
  8. ماسك عسل و سيب به عنوان اسكراب صورت عمل مي كند و باعث شادابي صورت مي شود.
  9. ماسك عسل و دارچين براي از بين بردن آكنه هاي صورت استفاده مي شود.
  10. ماسك عسل و آسپيرين نيز در درمان آكنه مورد استفاده قرار ميگيرد.

توجه:

اين ماسك ها چسبندگي زيادي دارند.

پس از ماليدن روي صورت ممكن است روي لباس يا زمين بريزند و لكه ايجاد كنند.

مدت زمان طولاني طول مي كشد براي اينكه تاثير خود را نشان دهند.

نكته هاي استفاده از ماسك عسل

بهتر است كه ماسك ها به صورت تازه مصرف شوند، پس به مقدار مورد نياز از آنها تهيه كنيد تا شادابي پوست با عسل طبيعي را تجربه نماييد. عسلي كه استفاده مي كنيد بايد تصفيه شده باشند وگرنه ممكن است ذرات آلودگي روي آن باشد كه باعث حساسيت شوند. هنگام شست و شو از صابون استفاده نكنيد و فقط با آب ولرم صورت خود را بشوييد.

سپس با آب سرد صورت خود را ماساژ دهيد تا پوست صورتتان از حالت افتادگي خارج شود و سفت شود. قبل از استفاده از اين ماسك ها صورت خود را بشوييد و پاك كنيد تا شادابي پوست با عسل طبيعي امكان پذير گردد. مراقب باشيد كه مواد ماسك به چشم شما نفوذ نكند. 

تشخيص عسل طبيعي و عسل تقلبي

امروزه به دليل وجود كاربردهاي مختلف دارويي و آرايشي عسل، بسياري از افراد سعي مي كنند كه از اين راه كسب درآمد كنند و عسل تقلبي بسازند و وارد بازار كنند. بسياري از افراد فكر مي كنند كه اگر عسل شكرك بزند عسل نامرغوبي است اما اين عقيده اشتباه است زيرا عسل به دليل داشتن قند شكرك مي زند. يكي از روش هاي ساخت عسل هاي تقلبي اين است كه مواد گلوكزي را با آب مخلوط مي كنند و از آنها به عنوان عسل استفاده مي كنند. شناخت عسل طبيعي از تقلبي كاري دشوار است و معمولا در آزمايشگاه ها مي توانند متوجه تقلبي بودن آن شوند.

ولي يكي از راه هايي كه مي توان تشخيص داد عسل مرغوب است اين گونه است كه يك ليوان آب سرد را در عسل بريزيد اگر عسل در آن حل نشد و ته نشين شد عسل اصل است ولي اگر عسل ته نشين نشد و در آب حل شد احتمال اينكه عسل تقلبي است زياد است. بعضي از افراد فكر مي كنند كه هر چي عسل غليظ تر باشد بهتر است ولي غلظت عسل هيچ ربطي به مرغوبيت عسل ندارد، بلكه نوع گياه و زنبور عسل است كه غلظت عسل را مشخص مي كند.

در ادامه

بنابراين از عسل مي توان به عنوان يك داروي شفا بخش و درمان بسياري از بيماري ها استفاده كرد. راهي كم هزينه براي درمان بيماري است. عسل علاوه بر خواص دارويي، خواص آرايشي و بهداشتي نيز دارد. شما مي توانيد پوستي شاداب با عسل طبيعي داشته باشيد. عسل به دليل دارا بودن خواص آنتي باكتريال مي تواند پوست را از آلودگي ها و آكنه ها پاكسازي كند.

براي شادابي پوست با عسل طبيعي مي توانيد ماسك هاي مختلفي با عسل تهيه كنيد و از آنها براي روشن سازي پوست خود استفاده كنيد. ولي بايد به اين نكته توجه كنيد كه نبايد انتظار داشته باشيد كه تاثير اين ماسك ها را به سرعت ببينيد. بايد به مدت طولاني و مداوم استفاده كنيد تا تاثيرات آنها را ببينيد. اين ماسك ها طبيعي بوده و هيچ اثرات مخربي بر روي پوست شما ندارد. بعد از مدتي شاهد شادابي پوست با عسل طبيعي خواهيد شد. امروزه به دليل فروش زياد عسل، بسياري از افراد سعي در فروش عسل هاي تقلبي دارند.

بايد اطلاعاتي درباره ي شناخت عسل طبيعي از عسل تقلبي را داشته باشيد. يكي از راه كارهاي شناخت عسل طبيعي، خريد عسل از مراكز معتبر و شناخته شده است و بايد اين را بدانيد كه عسل خوب حتما نبايد قيمت بالايي داشته باشد. در واقع دو نوع عسل داريم عسل بهاري و عسل تابستاني. عسل بهاري ارزان تر از عسل تابستاني است و كيفيت عسل تابستاني بهتر است. زيرا در تابستان زنبورها شهدهاي متفاوتي از گل ها را به كندو مي آورند. به جاي صرف هزينه هاي گزاف براي پوست خود و خريدن كرم هاي گران قيمت و مراجعه به دكتر پوست از عسل براي نشاط و شادابي پوست خود استفاده كنيد.

منبع: شادابي پوست با عسل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۳۷:۴۵ ] [ دكتر هاني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی